Wat ga je anders doen in 2020?

 

Zo de kerstboom is weer de deur uit en het normale leven is weer begonnen, hier en daar hoor je nog een verlate knal van achtergebleven vuurwerk. Vele goede voornemens werden gemaakt, GEWELDIG, alleen as we speak zijn er alweer wat mensen gestopt. Want de meeste voornemens worden in vol enthousiasme gemaakt want dat doe je nu eenmaal zo rond oud en nieuw, alleen houden dit soort kreten niet vaak stand. Ik ben zelf niet zo van zo mijn voornemens maken, ik ga liever gedegen te werk en ik hou graag de touwtjes in de hand, dan kan ik af en toe bijsturen.

 

Hoe heb jij 2019 afgesloten? Was je tevreden? Of heb je in het afgelopen jaar ervaren dat je dingen echt anders zou willen, dingen wil veranderen zodat jij een lekker leven hebt? En met een lekker leven bedoel ik dat jij beter in je vel zit, lekker de dag doorkomt, heerlijk kan genieten van het leven, dat.

Wat zijn jouw doelen, je dromen, wat heb jij nodig om je fijnste leven te leven? Wat zou je willen? Waar verlang je echt naar? Wat ga je anders doen dan 2019 en hoe? Want, als je blijft doen wat je altijd deed, dan blijf je krijgen wat je altijd kreeg. Goede voornemens zijn natuurlijk supertof, maar nog toffer is het als ze uit komen toch? De meeste mensen gaan eigenlijk veel te hard van stapel en lopen binnen 1 à 2 weken helemaal vast en stoppen dan. Daarom ben ik een fan van kleine stappen nemen en continue in beweging blijven, want hardlopers zijn heel vaak doodlopers en dat wil ik je besparen. Want als je echte verandering wilt bereiken moet je blijven lopen. Want een voornemen moet je ook nog volhouden lang na dat het gevoel van dat moment weg is…. Zoals op 1 januari ga ik drie keer in de week sporten, beter slapen, alleen nog maar gezond eten, na 18 niet meer op mijn telefoon kijken, dat zijn veel te veel voornemens in een keer, hak het in stukken en de meest belangrijke voorop.

Hoe hou ik een goede leefstijl vol?

Het heet niet voor niets leefstijl, het is anders met je leven omgaan en met de dingen die in je leven gebeuren, stap voor stap. Net als dat je minstens 2 x per dag je tandenpoetst, je handen wast na dat je op de wc hebt gezeten. Eigenlijk je leven leven zoals jij het fijn vindt en het goed voor je is, waardoor jij je steeds beter gaat voelen, meer energie krijgt en je dus fitter, vitaler en beter in balans je dag doorkomt in plaats dat je door de dag heen sleept☺. Een menselijk brein is niet gemaakt om mega veranderingen aan te kunnen, je reptielenbrein zegt dan, dat doe ik morgen wel, of 1x in de week is toch ook goed om op tijd te gaan slapen, dus stap voor stap.

 

Mijn droom en doel is fit en gezond oud worden zodat ik veel kan genieten van mijn liefdes Aernout en de kids en onze joep, lekker relaxed in mijn vel zit en mijn kinderen kan bijbrengen dat ze goed voor zichzelf moeten zorgen, op tijd rust nemen en vooral goed leren voelen wat goed en slecht voor ze voelt, naar hun hart en lichaam te luisteren. Dat ik ze zie opgroeien tot prachtige mensen, oma kan zijn voor hun kinderen, dat soort dingen, maar weet je dat bereik ik niet als ik een kortetermijnvisie en planning heb. Dat is een traject die levenslang duurt, niet alleen de eerste week van het nieuwe jaar. Wat is jouw droom?

 

Gezonde leefstijl is meer dan voeding en beweging

Natuurlijk zijn beweging en voeding een essentieel onderdeel van een gezonde leefstijl, maar er is meer en alles meteen veranderen gaat niet, daarom ben ik geen voorstander van alles ineens alles willen veranderen, maar stap voor stap.

Een gezonde leefstijl is voor mij, dat je lekker in je vel zit, uitgerust bent om leuke dingen te kunnen doen, je relaxed voelt, goed kan slapen, je leuk voor jezelf bent, alleen of in gezelschap, je authentiek bent aan jezelf, goed in balans bent, nee kan zeggen zonder je schuldig te voelen, je weet wat je waard bent, actief kan zijn maar ook kan ontspannen, weinig stress ervaart, gezond gewicht en bewegen komt dan automatisch, want als je lekker in je vel zit wil je ook goed voor jezelf zorgen! Wat is een gezonde leefstijl voor jou?

Maar een gezonde leefstijl start met een gezonde mindset 

 

 

Welke stappen zou jij willen zetten? En hoe ga je dat aanpakken?

Vaak (en dat zal je niet leuk vinden) moet het eerst pijn doen voordat vrouwen de stap nemen om wat te veranderen en bewust te zeggen nu is het genoeg. Want weet je vrouwen gaan heel vaak veel te lang door met rennen en vliegen omdat ze denken dat het zo hoort, ze het zo thuis hebben gezien, het lastig vinden om hulp te vragen etc. Maar helaas om dingen echt te veranderen moet je stappen zetten en moet de pijn groot genoeg zijn om het oude los te laten.

Vrouwen bezitten nu eenmaal de kracht om heel lang door te kunnen gaan, maar als het te ver gaat, gaat het ook snel, dus wat laat jij los?

 

Wat is de eerste stap?

  • Waarschijnlijk heb je al wat dingen in je hoofd waar je van baalt en echt anders zou willen, zo niet ga dan even rustig zitten en voel eens in je lijf, wat merk je, wat voel je, schrijf dit op.
  • Ga even ergens zitten waar je niet gestoord kan worden en kijk eens terug naar 2019 en evt. de jaren ervoor, wat ging goed, schrijf dit ook op, waar zou je meer van willen en wat zou je echt anders willen? Waar loop je tegen aan? Wat houd je tegen, als je eens droomt dat alles mogelijk is wat zou je dan willen?
  • Stel je wil meer tijd voor jezelf, plan dit dan in, zet het op de kalender en zeg tegen je partner, dit is belangrijk voor me, zorg jij dan voor de kids.
  • Maak zo een lijstje wat je anders zou willen en dat kan zijn, betere privé werk balans, dingen loslaten, beter slapen, meer tijd voor jezelf, fitter zijn, betere conditie hebben, afslanken, meer ontspannen, zet ze in volgorde van belangrijkheid en start met wat op nr. 1 staat, maar als daar bv staat 20 kilo afslanken, hak dit dan in stukken, bv ik stop met door de week wijn te drinken, dit doe ik een glas op zaterdag, door de week ga ik niet snoepen en als ik zin in iets heb neem ik een handje nootjes, ga eerst deze stappen doen en dit ga je steeds uitbreiden. Kijk hoe je het wil halen en of je hierbij hulp nodig hebt en schakel die dan in.
  • Bij elk deel wat je anders zou willen zet je een nummer en kijk je of je hier hulp bij nodig hebt.

Vergeet niet juist door in beweging te blijven behaal je makkelijker je doel dan dat je alles of niets doet.

 

Heb je hulp nodig? Vraag dit dan gerust ik kijk met liefde en plezier met je mee, zodat jij dit jaar echt je doelen behaald! Stuur me gerust een bericht linda@jevitalezaak.nl